Pop that bub Cause you know them drinks on me

Skon dag idag pa jobbet! Plockade upp Jojie fran hennes painting class. Gick hem, lagade lunch till henne, lekte en stund, la henne och sedan sov hon i 3h! Efter det begav vi oss till biblioteket en timma sen var min dag slut :) Kom hem till doften av linssoppa och en glad Fruga som forberedde sig infor sin dejt. Efter nagra ombyten blev det en vinrod fin klanning med fransk manikyr. Om han inte redan fallit for hennes inre som yttre skonhet kommer han garanterat gora det ikvall. My wifey ar vacker som fa. Hon har precis gatt och jag vantar redan pa att hon ska komma tillbaka och beratta om dejten.
 
Innan hon gick diskuterade vi det eviga amnet ”vem betalar”. Onska jag kunde skriva det mest ”korrekta” har vilket ar ”var och en betalar for sig sjalv” men jag skulle ljuga om jag skrev att det ar dromlaget for mig. En kille plockar poang hos mig om han betalar. Jag vet inte varfor, men for mig ar det bara sa. Det ar val tontigt att man pa nagot vis tanker att en kille som har rad att bara slanga fram kortet ar mer attraktiv. Vad ar det da som man attraheras av egentligen, killen eller pengarna? For om det var sa att man sjalv hade mycket pengar hade man da brytt sig lika mycket och tyckt att det var lika attraktivt om han tog hand om notan? Jag vet bara sa har mycket: jag tycker inte tjejen ska betala for bada! Savida man inte ar gift eller sa... da ar ju sadant annorlunda, delad ekonomi osv.
 
Jag dejtade en kille har, lat oss kalla honom Arne. Vi hade jatte roligt tillsammans, mycket gemensamt och mycket att prata om. For ett par veckor sedan skulle vi motas for att ga pa bio. Han jobbar med film och darfor ar det viktigt for honom att ha valdigt bra platser i salongen. Sa jag erbjod mig att kopa biljetterna for att ta platser till oss (han skulle namligen bli lite sen) men bara for att jag kopte biljetterna betyder ju inte det att jag bjuder. Ungefar sa har lod konversationen: ”Hi, I got the tickets but realised I can’t go in to take seats without you anyways since I have your ticket..” ”Aw you got my ticket? I could have got my own!”
 
Halla! Jag sa att jag kopte biljetterna, inte att jag bjod. Han borde ha kommit dit och erbjudit, eller snarare insisterat pa att jag skulle ta emot pengarna som jag lade ut for hans biljett. En sak att han inte bjuder pa min, men han maste atminstonde sta for sin egna. Varst av allt, han sa inte ens tack. Nu tanker Ni, vad snal Diana ar, det ar ju bara en biobiljett. Det handlar inte om summan for mig. Det ar en princip sak. Om jag sa skulle skita ut pengar sa tycker jag att en kille alltid ska betala for sig sjalv (at least) om inte jag insisterar sa klart eller savida vi inte gatt ut innan och han bjudit da kan man bjuda tillbaka, men sa var det inte i det har fallet. Och for mig finns det ingenting mer oattraktivt an snalhet. Sa tyvarr har jag inte traffat honom efter den dejten, vilket kanns fel pa nagot vis for han kan ju inte veta att det var det som fick mig att omedelbart tappa intresset. Dessutom kanns det trakigt for vi hade roligt nar vi hangde tillsammans. Och han fortsatter hora av sig standigt. What to do...
 
Nu nar jag var sjuk erbjod han sig faktiskt att komma over med soppa, men jag ar dalig pa att ge andra chanser. Han har redan tabbat sig enligt mig. Play your cards right the first time or you won’t have game at all. Eller, what’s your take on this? Ar jag for hard? Vad hade Ni gjort? Jag sa i alla fall till Gabbi att jag tycker han ska betala men att hon ska erbjuda sig, typ slutet av kvallen ”What do I own you?” da ar det upp till honom om han antingen ger henne en summa eller sager ingenting, ditt sallskap har varit mitt noje. Da kan hon kort och gott bara saga ”Are you sure? Well, thank you very much”. Dar har ni mitt dromlage :) /d
 

G gor sig fin :)
 
YES


Kommentarer
citron

Gud vad rolig du är! Men jag säger bara: skyll dig själv angående biobiljetten.

Å andra sidan en gentleman ska betala!

2013-02-02 @ 19:12:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0