If you’re alive, you can’t be bored in San Francisco. If you’re not alive, San Francisco will bring you to life.

Tank att det ar min vardag just nu - att ga runt och lukta curry och svettas pa jobbet. Mitt liv kanns sa annorlunda fran vad det brukade vara. I San Francisco hangde jag alltid med mina vanner pa fritiden, gjorde road-trips, gick pa bio, at ute pa restaurang 4-5 dagar i veckan, festade, traffade nytt folk, gick pa konserter och annat roligt. Samma sak i Paris - dar bestod storre delen av fritiden utav att ga ut med mina vanner och bara ha roligt och kanna sig bekymmerfri. 
 
Nu sitter jag istallet och ater i korridors-matsal med manniskor runtomkring mig som inte verkar vara intresserade av att lara kanna nytt folk. Jag traffar aldrig vanner pa fritiden, for jag har ingen fritid. Mina ga-ut-5-dagar-i-veckan har nu andrats till att jag inte ens kan (vill) ga ut pa helgerna. Varfor jag skriver "vill" inom parantes ar for att jag vill faktiskt inte ga ut har i Uppsala. Kanner mig inte sugen alls, for jag vet vilken besvikelse det kommer att vara jamfort med SF och Paris. Nej istallet ser mina helger ut som foljande, ex resten av min vecka:
 

Jobba imorgon pa Subway fran 11am-4pm, sedan jobbar jag pa KOPPAR fran 5pm-00am

Torsdag: Jobba pa Subway fran 10am-4pm och sedan pa KOPPAR fran 6pm-2am

Fredag: Subway 11am-4pm och sedan pa KOPPAR fran 6pm-2am
Jobb, jobb, jobb... Men jag jobbar hellre an att vara uttrakad.
En bild sager mer an tusen ord. HALLAA??! Ligger hela staden i koma? Vart gommer sig alla 150 983 invanare? Bilden ar tagen pa vag hem fran jobbet ikvall. 
 

KULJUL /d
 
I Paris var det annat, da mottes man av sadana har sms efter jobbet :D Och da var det bara att kora!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Take me back sa att jag kan fa kanna mig lycklig igen. 

 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0