Langtan

Langtan efter att fa pussa honom pa pannan, och sedan fa placera en puss vardera pa hans slutna ogonlock,

som i ett desperat forsok att det ska andra hans syn pa mig nar han oppnar dom igen

Langtan efter att fa pussa honom langst hans raka nasa,

ner mot hans breda nacke och tydligt urgropta nyckelben

Langtan efter att fa kyssa hans fina brostkorg, hans mage och hans innerlar

Och fortsatta nedat med mjuka pussar pa hans knotiga knan 

Och en kyss vardera pa varje ta-topp

Och varje fingertopp

Och varje livslinje i hans mjuka handflator, med onskan om att jag kommer fa vara del utav hans framtid och att en av livslinjerna kommer att tillhora mig och vara framtida barn. 

Och slutligen kysser jag honom langst konturerna pa hans vackra mun som ler det dar leendet som far mig att aldrig vilja sluta

Och nar hans mjuka lappar moter mina ar jag forlorad i hans omfamning och karlek.

Langtan efter det jag en gang hade, men nu forlorat. 
 
/d
 
 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0