I’m sick and tired of being sick and tired

Hej allihop! Det ska bli sa roligt att dokumentera vara liv har pa bloggen och dela det med er! Har haft blogg forut, men aldrig delat. Men eftersom att jag och frugan delar allt annat har i var lilla etta kandes det inte mer an naturligt att aven dela bloggen :)
 
Sedan i onsdags har det varit sjukstuga har hemma. Jag var till apoteket for ett par dagar sedan och kopte med mig en hel pase medicin, vilket lindrade men det botade inte det jobbiga virus jag drabbats av. Sa jag ringde upp syster igar via Skype och fick diagnosen bihalleinflammation. Darfor pallrade jag mig till en lakare idag och fick diagnosen bekraftad. Sa nu ar det antibiotika kur a la 10 dagar som galler! Langtar till att bli helt frisk igen. Dom forsta tva dagarna var det skont att ligga hemma, titta pa Glee och bara vila, men nu skriker kroppen efter utgang och umgange. Darfor ska jag nu hoppa in i tranings kladerna, springa ut och svettas ar planen. Sedan blir det en lang varm dusch foljt av middag som idag bestar av tonfisk och avocado sallad (recept kommer upp senare, sa enkelt men sa himla gott!) Och efter middagen ska jag och G till The Lion Pub dar det varje mandag ar ett quiz och massa skont folk som minglar in pa sma timmarna. Harlig plats att mota nytt, intressant folk from all over the world. Jag ska dock halla mig till vatten hela kvallen (doctor’s orders). Nu ska jag ta mig ut for solen stralar namligen har i Paris idag och jag borjar fa var kanslor! Bisou! /d
 
Har har ni fraschasjuklingen (Och nej jag var inte pa vag ut har, jag var pa vag till sangs, full utrustad!)
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0