You're my river running high, run deep, run wild

Trots att jag vaknade upp mitt i en byggnadskonstruktion (grannarna renoverar lagenheten) kanner jag mig gladare an nagonsin :) Borrandet i orat och hammrandet skuggar inte over gladjen som fortfarande sitter i fran gardags kvallen. 
 
Efter att ha spanat in ett par klubbar som inte kandes sa dar jatte roliga begav vi oss till en bar gata i latinkvarteren. Dar vet man att man alltid har roligt! Vi valde givetvis den irlandska baren pa gatan (vi alskar irish pubs, dar har man garanterat alltid roligt). Within seconds kom en kille fram till oss och fragade vart vi var ifran, nar han horde Uppsala bestallde han in shotsen direkt. Hans karlek for Uppsala kan beskrivas som ett barns karlek for Jultomten. Sa detta skulle givetvis firas med shots! Den tredje shotten vagrade jag att skala for Uppsala (2 rackte mer an val) sa det fick bli for Stockholm istallet, mycket mer rimligt tycker jag :) Sedan blev det en skal for Hummus, Zlatan och Lykke Li.
 
Det var ett gang skona killar och tjejer harifran Paris. Vi dansade hela kvallen och stapplade inte in i taxin foren solen gatt upp igen. Tidigt pa morgonen skuttade vi ut ur taxin med en varsin ros i handen och stora leenden pa vara lappar. Trots allt dansande under kvallen bar lyckan i hjartat upp mina ben for alla 8 vaningar, utan klagomal. Val uppe i lagenheten blev det en hel del recaps fran kvallen innan vi somnade sott i vara sangar. Ikvall taggar vi om :) Men forst ska jag forsoka vara produktiv under dagen, rensa bland en hog av pappersarbete, traffa en van och njuta av vetskapen att jag har varldens basta van och att jag bor i en av varldens basta stader. /d
Efter en dag fylld med otur taggar Partypinglan G om! 
 
 
 
Det slutade med att vi hallde upp vara egna shots, bartendern hade svart att hanga med
(revenge) One too many shots? ;)
 
Kandes bra att min storsta karlek, USA, inte kandes allt for langt borta under kvallen. 
 
Lyckad kvall. Lycklig tjej.
 
 


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0