Superbowl 2013

Gud Jag och Diana sitter just nu och äter frukost klockan tre på eftermiddagen. Vi har båda sovit som stockar i 13 timmar!! Tror att det beror på en kombination av trötthet från alla inflammationer och mögel inandningar som våra kroppar har gjort de senaste veckorna, men främst det faktum att värmen i lägenheten faktiskt har fungerat inatt!
 
Igår var jag och jobbade med E, det gick bra, så skönt att bara ha ett barn när man annars är van vid två eller tre. Efter det mötte jag upp Diana och vi åkte till WOS bar för att hälsa på en vän som provjobbade igår och för att kolla på superbowl. När vi kom dit fick vi lite av en chock i dörren, det kostade 10 euro att komma in och med tanke på att allt vi för tillfället räknar våra pengar i antalet äggpacket vi kan köpa så sved det ordentligt i plånboken. Samtidigt ville vi ju verkligen se superbowl, det är för oss väldigt mycket San Francisco över det hela så vi bestämde oss bara för att göra det. Tur var att man fick en drink gratis, eller ja gratis var dem väl inte riktigt utan för dem 10 euro du hade betalat vid dörren vill säga. 
 
Baren var i sig väldigt mysig och familjär och det hade blivit full pott om personalen inte hade varit på otroligt otrevliga! Så synd för ett så härligt ställe, så jag hoppas att vår vän Alex får jobbet så blir det ju iallafall en trevlig som jobbar där! jag beställde in en side car, som verkligen inte liknade en side car, men den var okej ändå och Diana tog in ett glas rött, tror att hon var den ända på baren som drack vin, haha. Sen satt vi och pratade som att vi inte hade setts på två veckor. Efter ett tag blev vi så hungriga, mest för att alla beställde in pommes och burgare, så jag sprang iväg till en butik på andra sidan gatan och köpte lite riskakor och fraiselle (keso liknande) som vi festade på!
 
Ju senare det blev ju mer folk samlades och stämningen blev bättre och bättre. Vi hamnade bredvid ett gäng amerikanare som var väldigt trevliga. Sen som en blixt från klarblå himmel fick jag jätteont i magen, har börjat märka att jag förmodligen är antingen laktosintollerant eller känslig mot laktos vilket känns jättejobbigt i och med att jag fullkommligt ÄLSKAR youghurt. Men det passade ändå rätt bra för att då hann vi med sista metron hem. Det jobbiga med det var att själva superbowl började 00.30, precis när vi gick, så vi var dårarna som trängde oss ut mitt under nationalsången. Dessutom hade vi bland de bästa platserna i baren eftersom vi var så tidiga. Men det var en toppen kväll även utan match, gott sällskap är verkligen allt som behövs! 
 
När vi kom hem fick jag somna på det bästa sätt jag vet. När jag var liten sov jag ofta över hos min mormor, vilket var bland det bästa jag visste. Hon tappade alltid upp ett bad till mig, gjorde mysigt kvällsfika och rådde om mig. Men det bästa med att sova hos mormor var att när vi gick och la oss så läste hon alltid högt ur antingen Aftonbladet eller hemmets journnal, och även om jag möjligtvis var lite liten för att verkligen förstå innebörden i vad hon läste så var det bara grejen att få somna till högläsning som jag tyckte var så mysigt. Så Igår hade Diana läst lite i sin enneagram bok och vile läsa upp för mig vilken personlighetstyp jag är, somnade så gott igår, så tack för det min fina vän! 
 
Nu ska jag ta mig ut och gå iväg till en butik här i närheten och köpa en massa tråkigheter, såsom tandborste, tandkräm, rakhyvlar och annat sånt tråkigt som man helst inte vill spendera pengar på als. Sen vid 8 ska vi dra oss till vårt "favorite event of the week" the lion bar! Vi hoppas på lite bättre tur med quizet den här gången, och lite senare kommer Mr. M och möter upp oss :) Vad ska ni hitta på en måndag som denna? 
 
Hon är en vacker en, my wife <3
 
Bästa snacket på länge vill jag lova!! Och testade förresten en irländsk cider igår, Magners, som faktiskt var en riktig hit! 
 


Kommentarer
citron

Fiffigt med riskakor!

Svar: Ja, eller hur! Alla andra pa baren kaka burgare och friterade pommes men Gabbi kopte med riskakor, jatte gott snacks ju! Helt underskattat
thedreamteam.blogg.se

2013-02-04 @ 22:43:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0