Just my luck...

Vilken dag är allt jag kan börja med att skriva. Jag tror att gårdagen kan ha varit den mest otursfyllda dagen i mitt liv. Åkte först med Diana till jobbet för att skriva på mitt kontrakt. Börjar gå och leta efter min arbetsgivares kontor som enligt beskrivning bara skulle ligga en fem minuters promenad bort, rakt fram från deras hus. Så där börjar jag irra tills det att jag inser att det här kan ju inte vara rätt väg. Ringer Diana som skickar tusen SMS med sväng hit sväng dig, så det slutatde med att jag fick gå tillbaka och byta mobil med henne. Promenaden tog inte fem minuter utan en halvtimme och när jag var tillbaka igen hade jag rediga skavsår hela fötterna. 
 
Sen begav jag mig hemmåt för att sätta igång med tvätten. Börjar gå och leta en tvättomat och tillslut hittar jag en. Stoppar i tvätten sätter mig ner och ska precis börja på min bok då det kommer fram en man och börjar prata en massa goja. Tillslut fick jag säga till honom att jag inte ville prata och att jag skulle fortsätta läsa, så jag pluggar in båda hörlurarna och höjer musiken och börjar läsa. Kvar står han helt oberörd och fortsätter prata med mig, när han efter ett tag inser att jag inte kommer att ge mig så börjar han sjunga ut Rihannas låt Diamonds på högsta volym, och så fortsätter det i 30 minuters tid. Väl hemkommen var jag på bättre humör då jag påväg hem hittat vin för en euro, 10 kronor, det är vad jag kallar fynd! Men glädjen blev kortvarig då jag packar upp tvätten och ser att min fina Ralph Lauren tröja har blivit helt förstörd. Det roliga med det är att Diana har en likadan och jag körde våra i samma maskin men den är det inge fel på. 
 
Kanske en bra sak att baren inte ringde igår för då hade jag garanterat inte fått jobbet! Så det enda positiva som hände var att Mr. M hörde av sig och ville ses. Tyvärr hade jag planer för gårkvällen redan och idag flyger han till Berlin över helgen så det får bli nästa vecka. 
 
Vet inte om man ser så tydligt men det är blåa fläckar över hela...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0