The smallest good deed is greater than the greatest good intention

Gabster, min fina Gabster, ibland ar hon knasig. Vem tar sista toalettrullen utan att meddela att det ar den sista? Detta fick jag upptacka sjalv igar nar jag springer runt och letar efter toalettpapper som inte existerar - det tog mig 15 minuter att erkanna for mig sjalv att dom inte lag undangomda nagonstans i varat lilla rum som bara tar hogst 5 minuter att "leta" igenom. You do the math -- jag tog alltsa 3 rundor innan jag bestamde mig for att ta en runda till Ica Vast.
 
Pa vagen hem gick en kille framfor mig som bar pa 2 tunga kassar. Han stannade upp da och da for att rata upp ryggen och stretcha ut nacken lite. Efter ett par uppehall fran hans hall, tyckte jag lite synd om honom och skyndade darfor pa stegen for att fraga om han ville ha hjalp med en av sina kassar. Jag menar jag hade bara en sjalv och toapapper vager inte sa mycket. Lika chockad han sag ut over att jag fragade, var jag over det faktum att han blev sa chockad. For mig ar det helt uppenbart att man hjalper nagon som ser ut att behova hjalp om man sjalv kan hjalpa dom. Han sa forst "Nja... det ar okej" men jag invande med att jag garna gor det for min kasse vager inte sa mycket. Jag undrar om jag nastan besvarade honom mer an vad jag kanske hjalpte honom. Vi sa inte sa mycket under tiden. Correction: Han sa inte sa mycket. Jag smapratade lite. Fick fram att han hette Christoffer och hatade att handla. No shit. Nog for att jag var kladd i mjukisar igar och hade haret uppsatt i en trott knut, men inte fan sag jag val hemlos och hungrig ut? For det kandes som att han var ganska nervos och trodde att min hidden agenda var att springa ivag med matkassen eller nat. Nej, ibland vill manniskor bara hjalpa an av ren valvilja och inte pga nagon dold agenda. Men det hander val sa sallan har att folk latt blir misstanksamma. I San Francisco var det tvartom; Det var nastan konstigt om man inte strackte ut handen till nagon som uppenbarligen kunde behova en extra hand. Sa tycker jag att det borde vara varlden over. Allt skulle vara sa mycket enklare da. /d
 
Mjukis fran topp till ta - mina skona, blaa GAP mjukisar, stor, stickad troja fran Massimo Dutti och frugans jacka. Man far faktiskt ga kladd sa till matbutiken. Det ar helt OK. 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer
Anonym

hahah det var snällt att hjälpa till hade aldrig jag gjort, hatar att bära på saker:P puss S

2013-04-19 @ 17:31:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0