Sunday Haik

Igar kvall slutade jag "tidigt" dvs klockan 22.30 istallet for 02.00. Detta till min stora gladje da jag skulle upp tidigt imorse for att hajka i Sunnersta. Jag var uppe med tuppen och pigg som en larka... nej, inte riktigt, men jag blev faktiskt riktigt glad och peppad nar jag sag att solen lyste :)
 
Val framme i Sunnersta motte jag upp resten av gruppen som bestod av tva fransman (som blev glatt overraskade nar jag presenterade mig pa franska och gav dem kindpussar och ett enchanté :) ) sedan hade vi en spansk tjej i gruppen (det blev inget "hola chica" utan bara ett klassiskt, torrt, svenskt "hejhej", det duger det med), sen sa var det tva amerikanska kvinnor, och sist men, inte minst; en italienare som helt klart blev min favorit i gruppen. Han var sa dar otroligt charmig och omedveten rolig som bara italienare kan vara. Hans starka italienska brytning i kombination med hans handgester nar han berattade historier var tillrackligt for mig att vika mig av skratt, men historierna han berattade ar orsaken bakom mina magsmartor just nu. Det var en riktig harlig grupp. Hela rundan tog oss narmare 4h att ga och daremellan tog vi en liten fika- och dass paus - och aven fast jag var den enda svensken i gruppen var jag aven ironiskt nog den enda som inte klarade av att ga pa dass. Det spelar ingen roll om sa sjalvaste Dalai Lama hade suttit pa just det dasset, for mig har noden faktiskt en lag. 
 
Inne i stan var det soligt och jag hade till och med solglasogonen pa, men val framme i Sunnersta trodde jag att jag var tillbaka i San Francisco, och detta endast pga en faktor: all dimma!
 

The crew
 


Har stannade vi for en liten fikapaus


Till min stora gladje fick jag skjuts tillbaka in till stan av Vanni. Detta innebar inte bara att jag fick aka i min drombil (perfekt road-trip bil) utan aven en garanti pa mer skratt och trevliga konversationer, och jag larde mig aven nagra italienska fraser :)  Allt som allt; En harlig runda med harliga manniskor och en bra start pa min Sondag! /d
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

thedreamteam.blogg.se

Den har bloggen, handlar om oss - ”The Dreamteam”. En sondag formiddag, nykommen till USA, sitter Gabrielle alldeles sjalv pa ett obligatoriskt au pair mote. Efter en timma utan att nagon kommit fram och introducerat sig ar hon redo att kasta in handduken. Pa andra sidan stan tvingar sig en trott Diana upp ur sangen, efter en lang natt av festande, hon svar hela vagen till bussen i vetskap om att hon ar sen till motet och forbannar dessa trakiga moten och ar nara pa att skita i att kliva av bussen och fortsatta hela vagen hem. Istallet drar hon pa sig sina solbrillor och valjer att mota storstaden och dess alldeles for hoga ljudniva. Och tur var val det for sekunder senare moter Diana Gabrielle. En fras utbytes och sedan var var forsta dejt bestamd. Därefter tog det fart, och vad som idag kallas "The Dreamteam" växte fram. Från San Francisco, till Hawaii, till Vegas till Paris och slutligen nu Uppsala. Folj oss pa var resa genom varlden och genom var vanskap.

RSS 2.0